בעולם שבו חדשנות טכנולוגית ותודעה סביבתית כבר אינן נושאים נפרדים, Panasonic בולטת כאחת החברות הבודדות המצליחות לשלב ביניהם באופן עקבי ואותנטי. במסגרת היוזמה Panasonic Green Impact, החברה מציגה לא רק הצהרה ערכית אלא תוכנית פעולה של ממש; עם יעדים מדידים, פתרונות בשטח, והשפעה ישירה על הדרך שבה תעשייה גלובלית מתמודדת עם אתגרי הקיימות.
הגישה של Panasonic מבוססת על תפיסה הוליסטית- לא מדובר בפרויקט בודד או קמפיין תדמיתי אלא בשינוי מערכתי המתחיל ברמת הפיתוח והייצור ונמשך עד לצרכן הסופי. החברה פועלת להפחתת פליטות פחמן בכל שלבי מחזור החיים של מוצריה, תוך שימוש בטכנולוגיות יעילות יותר, בחומרי גלם חכמים ובתהליכים המנצלים משאבים באופן מושכל.
המיקוד הוא לא רק סביבתי אלא גם עסקי. Panasonic מבינה שקיימות היא גם יתרון תחרותי ושלקוחות ושותפים עסקיים מחפשים היום פתרונות שיכולים לתרום לא רק לרווח אלא גם לעולם טוב יותר. המשמעות היא שכל מוצר, מערכת או פתרון שהיא מפתחת, בין אם מדובר בתצוגה חכמה, במערכות אנרגיה או במוצרי צריכה, נבחן גם דרך עדשת ההשפעה הסביבתית שלו.
עבור ארגונים אחרים ובעיקר עבור חברות קטנות ובינוניות, המהלך הזה יכול לשמש השראה. הוא ממחיש כיצד אפשר לשלב אחריות סביבתית בלב הזהות הארגונית גם מבלי להיות תאגיד ענק. קיימות אינה עוד סיסמה, היא אסטרטגיה עסקית, כלי למיצוב ובמובנים רבים גם מנוע צמיחה חדש.
בעידן שבו השיח על סביבה הולך ומתרחב, המהלך של Panasonic מוכיח שאפשר לחולל שינוי אמיתי כשחדשנות פוגשת מחויבות. זהו מודל שמראה כיצד טכנולוגיה יכולה לשמש לא רק לקידום יעילות או נוחות, אלא גם לשמירה על הבית המשותף של כולנו.
