Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שישי, דצמבר 5
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית על חשיבותם של אנשי AV בארגונים: הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות
    סיפור לקוח

    על חשיבותם של אנשי AV בארגונים: הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות

    מערכת AVMASTERBy מערכת AVMASTER3 בפברואר 2016Updated:4 בספטמבר 2016אין תגובות4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    מאמר אורח מאת אביעד כהן, יועץ בתחום Conferencing & Collaboration

    אביעד כהןזה לא מדור אפוקליפטי או הפולניה שבכולנו, אלו מקרים (או מקרה) שבהם הרצון הטוב מאפיל לפעמים על השכל הישר. אחרי שנים באינטגרציה בתחום המולטימדיה, קונפרנסינג וקולבוריישן, מתאפשר לי לראות לא מעט מקרים ולשמוע לא מעט סיפורים על מקרי לקוח שונים ומשונים. זה כיף לספר את זה, בעיקר כשאתה לא בצד עליו מספרים… בואו נודה על האמת – רוב בני האדם מטשטשים את הראיות ככל האפשר, במיוחד כשזה נוגע לטעויות.

    מבין התחומים בהם נגעתי בשנים האחרונות המולטימדיה הוא האהוב עלי באופן אישי. הוא ממשיך להתחדש כל הזמן, להביא את "הדבר הבא" ובעיקר מאתגר אותי ללמוד עוד. אז למה הוא מקור לכל כך הרבה צרות במשרדים ובחדרי ישיבות ? למה החלפת מקרן פשוטה יכולה להביא לכאב ראש כל כך גדול ? איך פרויקט מדליק ומיוחד כמו שילוט דיגיטלי לא יוצא באופן שרצינו או חשבנו שייצא ? למה אי אפשר לגרום למקרן להציג את התמונה מהלפטופ החדש שקנינו לפני חצי שעה עבור המנכ"ל ?

    התשובה היא 42 (ראה דאגלס אדמס, מדריך הטרמפיסט לגלקסיה המלא).
    התשובה הפשטנית מגיעה מכיוון אחר: יש לא מעט נקודות כשל אשר רובן הן הגורם האנושי.
    בתחילת דרכי בעולם האינטגרציה בתחום המתח הנמוך, השתתפתי בפרויקט אצל חברה ותיקה ממרכז הארץ שם נתבקשנו להתקין ציוד ווידאו קונפרנס, להחליף מקרן ולתלות מסך פלזמה (זה היה טרום עידן ה LCD).

    רציתי לעשות את זה נכון – ביצעתי סקר אתר, העברתי תכניות בהתאם למה שנמכר, תכניות אוטוקאד לאישור אבל… לא לקחתי בחשבון כי איש הקשר יבצע שינוי כל כך חד בתכניות, מבלי כל עניין לקבל חוות דעת נוספת. מעבר לכך – רציתי לשתף פעולה עם נציג הלקוח בצורה מקסימלית, על מנת שירגיש כי המשוב שלו חיוני בכל צעד ובכך למעשה ביצעתי טעות של מתחילים: בכל חברה רצוי לאתר את איש המולטימדיה המקומי, המוביל את התחום עבור החברה, במידה ואין בנמצא – עליך, כגורם מקצועי ואחראי – להוביל אותו לפרויקט מוצלח ולא לאפשר לו להוביל אותך, בשל חוסר ידע, לפתרון שאיננו אידיאלי בשבילו.

    ישנן כמה שיטות מקובלות לעבודה בווידאו קונפרנס בשילוב מקרן ומוניטור. אותו הנציג (איש IT) התעקש לייצר קונספט חדש ולהתקין פלזמה מעל מסך ההקרנה בגובה של כשניים וחצי מטרים בה יוכלו לראות המשתתפים את הצד המרוחק. לא עזרו ניסיונות השכנוע או ההסברים המלומדים של מנהל תחום האודיו ווידאו בחברה בה עבדתי ומסך הפלזמה הותקן מעל מסך ההקרנה. זה אולי עלול להיראות מוזר, אולם עבור אותו נציג (איש מקסים) זו הייתה התפיסה שהתגבשה בראשו וממנה לא היה מוכן לזוז. על מקצועיות אין פשרות, חד משמעית – אם הפתרון המבוקש יפגע בלקוח, או במוניטין של החברה – לא מבצעים.
    החלטתי כמנהל הפרויקט לא להקים רעש מול החברה המעסיקה אותי, ביצענו את המבוקש והחתמנו על מסירת פרויקט. בהדרכת המשתמשים הראשונה אחת ההערות שנזרקה לחלל החדר על ידי המשתמשים הייתה משהו בסגנון: "מתי המסך יורד ? נשבר לי הצוואר."
    שמרתי על זכות השתיקה לטובת איש הקשר בצד הלקוח שלא שמר עליה… הסיטואציה הייתה משעשעת ולא נעימה. המשתמשים לא היו מרוצים ומבחינתם הפרויקט נכשל. מבחינת האינטגרטור הפרויקט גמור וכל שינוי יהיה כרוך בתשלום. ידענו שזה יגיע לכדי כך ועדיין הרגשתי רע.
    האם רצינו כי הפרויקט יהיה לשביעות רצון הלקוח ? ברור.

    האם ניתן היה להאשים אותנו בכישלון ? באופן רשמי, לאחר חתימה על טופס שביעות רצון של הנציג – לא. בדיעבד, הייתי צריך לעצור את ביצוע הפרוייקט ולפנות לנתיבים נוספים יותר על מנת למנוע הוצאות נוספות ואפילו במחיר עצירת הפרוייקט.
    אולם כולם רצו בהצלחת הפרויקט, לקצור מחמאות על זמן הביצוע הקצר, על התכנון ועל הביצוע עצמו. בסופו של דבר הגורם האנושי הביא לכשל, לא איכות המוצר ולא המחיר – אלא תפישה מוטעית הנובעת מאי הבנה מספקת של תחום האודיו וידאו בצד הלקוח.

    מאז האירוע המסויים הזה דאגנו שאיש הקשר שלנו בצד הלקוח תמיד יהיה (במידת האפשר) יועץ חיצוני או איש מצד הלקוח המבין את הדרישות, את היכולות והפוטנציאל של ה-AV בארגון.

    IT אביעד כהן וידאו קונפרנס מקרן מקרנים
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Article14 מקרנים של פנסוניק ומגדל בלקפול אחד
    Next Article ארה"ב: 4 מיליארד דולר לקידום ההדרכה הטכנולוגית בבתי הספר בתקציב שנת 2017
    Avatar photo
    מערכת AVMASTER

    מאמרים אחרונים

    כך מכשיר ה-UC San Diego את דור ה-XR הבא עם סוני SRD ו-mocopi

    קרא עוד

    כש-AV פוגש IT: האתגרים הארגוניים בשילוב ותחזוקת מערכות ProAV

    קרא עוד

    כיצד KZPRO ו-JBL שדרגו את האודיו במתחם "דוּאֶאֶה" שבמרכז האירועים לאגו

    קרא עוד

    אמנות דיגיטלית ברזולוציה גבוהה והג'וקר השקוף של LG במוזיאון מגדל דוד בירושלים

    קרא עוד

    רזולוציות של פרויקט – LG מסייעת לצוותי KLM להיות מוכנים טוב יותר לטיסה הבאה

    קרא עוד

    "האפשרות הזו לשבת סביב שולחן אחד, לחלוק כשווים בין שווים"

    קרא עוד

    "בראייה מקצועית- ללכת על קרמר", קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן מסכם את פרויקט מרכז החירום

    קרא עוד

    מרכז החדשנות בדובאיי בחר LG

    קרא עוד

    הקולג' הקהילתי "מסה" משדרג את הלימודים המרוחקים שלו בזכות טכנולוגיות האודיו של ClearOne

    קרא עוד

    מעבר לשימור השקעה – לקוחות קצה זה בשבילכם

    קרא עוד

    2023 על פי ISE

    קרא עוד

    קיימות בקדמת הבמה

    קרא עוד

    העיניים של המונדיאל בקטאר 2022

    קרא עוד

    מובילה (גם) בתחום האינטגרציה – טכום אלקטרוניקה כבר ממש לא רק יצרנית פודיומים

    קרא עוד

    זו לא היעילות, אלו הרעיונות שנפגעים

    קרא עוד

    התמחות מרשימה ב Zoom אבל היא הרבה יותר מזה- נאוטק מזמינה אתכם להיפגש ב ISE

    קרא עוד

    הקמפוס החכם של דיסקונט פורץ דרך (גם) בפתרונות מולטימדיה ו ProAV

    קרא עוד

    כנס משקיעים? הגרלה מסחרית? סיגל מרינברג משפיר הנדסה משתפת איך עושים את זה נכון

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.