גל הסחף הטכנולוגי הביא לעושר נפלא של פתרונות קולבורציה ובשורה של ממש לארגונים שרצו לצייד את חדרי הישיבות בכלי עבודה עדכניים שיאפשרו להם לתקשר באופן פשוט זה עם זה, בין אם באמצעות אפליקציה בטלפון ובין אם במערכת חדר. 

ה-UI/UX הפך למלך החדש ואם הממשק אינו פשוט לשימוש הוא יודר מן הארגון. עבור חלק מהארגונים שהחלו להשתמש בשיחות ווידאו בתדירות גבוהה יותר זו הייתה בשורה מעולה, כל שעליהם לעשות הוא לבחור את הטכנולוגיה המתאימה ביותר לפלטפורמה בה הם משתמשים ולממש. במקביל אליהם ניצבו ארגונים שהשקיעו כבר במערכות ווידאו לחדרים המבוססות טכנולוגית SIP מסורתית וכעת ניצבים מול החלטה חשובה, ויקרה.

משמעות הפער על חווית המשתמש

למה בעצם נוצר הפער הטכנולוגי ? מה משמעותו עבור הארגון והמשתמש ? מבלי לצלול למינוחים טכנולוגיים נציין כי עולם שיחות הווידאו היה (ועודנו) משופע במגוון רחב של פתרונות תקשורת המאפשרים למשתמשים לשוחח זה עם זה, אולם בין אותם כלים אין תאימות. לדוגמא: לא תוכלו לעשות שיחת ווידאו מסקייפ ל-Zoom, לשם כך יהיה עליכם להתקין פתרון מתווך מסוג gateway אשר דרכו יעברו כל השיחות מכיוון שעליו להמיר בין פרוטוקולי התקשורת השונים. המערכות המסורתיות הצליחו להתקבע על פרוטוקול תקשורת ועם זאת, נראה כי המשתמשים בעולם בחרו לאמץ את חווית המשתמש על פני סטנדרטים וכך ב-2020 חווינו פריצה של ממש בתחום שיחות הווידאו שהביאה לריבוי פרוטוקולי תקשורת והרחיקה אותנו מאותו סטנדרט. אז איך בכל זאת מגשרים או מקשרים ?

 

תוכנה לצמצום פער חומרתי

חברות כדוגמת מיקרוסופט או Zoom מציעות ממשקי gateway לגישור בין פרוטוקול SIP הסטנדרטי לפרוטוקול שלהן כאשר ממשק המשתמש לרוב משתנה כאשר מחייגים מאותה מערכת מסורתית. אז האם הגיע הזמן להיפרד מהשקעה ומחומרה טכנולוגית ? לא בהכרח. מפתחות תוכנה שונות מצאו כי אותו פער מהווה כר פורה לפעולה ומעבר לממשק תיאום פרוטוקולים מוסיפות יכולות משלהן, כך לדוגמא חברת Synergy Sky בנתה פעילות שלמה מסביב לכך. פלטפורמה שלמה שהיא מעין gateway או בשמה המקצועי יותר Cloud Video Interop (או CVI בקיצור) ומאפשרת לא רק תקשורת ווידאו דו כיוונית, אלא גם מוסיפה יכולות כדוגמת זימונים אחודים, יכולת שיתוף מצגות, whiteboard וכלי שליטה בזמן ועידה. היתרון עבור אותם לקוחות שכבר השקיעו במערכות חדר מובן: אותה חומרה, חווית משתמש אחידה מבלי להחליף חומרה. במלים אחרות – שימור השקעה.

 

שימור בלבד ? זה יותר מיוחד

יצרניות ותיקות כדוגמת Cisco או Poly/HP ממשיכות להוביל את השוק עם מערכות חדר ואישיות איכותיות ומוסיפות על גבי מערכת ההפעלה יכולות חיבור לממשקים המובילים (Zoom/Teams ועוד) במקביל לפרוטוקול ה-SIP הסטנדרטי. מצד אחד יש כאן נוחות לארגון ומצד שני נוצרת תלות באותו יצרן. כאשר ישנו ממשק ענן (CVI) למעשה ישנו שירות המגשר ומאחד לארגון גישה למספר פלטפורמות ושמירה על ממשק משתמש אחיד. 

אבל הם כבר מדברים בינם

אז נכון, מיקרוסופט, גוגל, סיסקו וזום הציגו יכולות חיוג ישיר בין הפלטפורמות כשהדגש הוא על שיחות ווידאו ופחות פיצ'רים. ממשק CVI טוב מאפשר ללקוח לקבל גם חיבור בין פלטפורמות וגם את הפיצ'רים ושוב – מבלי להיות תלוי באחת ממפתחות הפלטפורמה בה הוא משתמש.

 

על מה להסתכל ?

אם הגעתם עד לכאן סימן שאתם מעוניינים ליהנות מכל העולמות, אז נספק מספר טיפים לסיכום: חפשו ממשק CVI המכיל חיבור למספר רב של פלטפורמות או שיכסה את כל הפלטפורמות מולן אתם מעוניינים לתקשר. בידקו כי כל הפיצ'רים הנמצאים בשימוש או אותם מעתדים להכניס למשתמשים אכן נתמכים על ידי אותו CVI. מומלץ לבדוק כי מפתח ה-CVI פתוח גם למספר יצרני חומרה מובילים ולקרוא מהן המגבלות שלו. אחרי שקיבלתם החלטה על המוביל: בדיקות, בדיקות, בדיקות. בידקו כל תרחיש אפשרי. בסופו של יום התרחיש של נבדק יהיה זה שיפיל אתכם ברגע האמת. 

שמרו על תקשורת פתוחה בכל הערוצים הפלטפורמות.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG