כשאחרון המבקרים יצא ממתחם ה-Fira Barcelona והשקט משתלט לו לצד עבודות הפירוק והניקיון לקראת האירוע הבא, מגיע הזמן לשבת ולעשות חושבים על מה שראינו ואיך זה הולך להשפיע עלינו בשנה הקרובה. כל כנס מאופיין במייצגים שחלקם דומים המחוברים בקשר לוגי לנושא על והתערוכה הזו לא הייתה שונה הייתי רוצה לגעת במספר נושאים שבלטו ובמשמעות שלהם להמשך השנה.

תמונה - אביעד כהן

זה לא באמת אולפן זה כאילו

ספרתי לפחות ארבע חברות שהציגו יכולות בתחום ההפקות הוירטואליות; אולפן עם רקע ירוק או מסכי LED, מצלמות אולפן וקונסולות עריכה. אולפן המאפשר הפקת תכנית למטרות מסחריות, ארגוניות וכן הלאה. ראינו הדגמות ליצירת תכנים ארגוניים ועד להפקת תכנים לתחום הגיימינג כפי שהוצגו בביתן של Sony. ההבדלים בין הביתנים שהציגו את אותם אולפנים לא היו ברמת הניואנסים אלא ברמת התפישה והמיקוד של אותה יצרנית. היתרונות של אולפנים כאלו רבים והם כוללים חיסכון בזמן ואף חיסכון בכמות אנשי צוות הנדרשת להפיק תוכן כזה ואחר. האם המשמעות היא כי נראה מנועי צמיחה בצורת אולפנים וירטואליים? התשובה הפשוטה יותר היא כן, אבל בקני מידה שונים- חלק מהארגונים יוכלו לבחור להסב חדר ישיבות לאולפן וירטואלי ואילו אחרים יוכלו לשכור שימוש של חלל/ציוד למשך יום או תקופה מוגדרת, הכל תלוי בתוכן.  נקודה נוספת שעולה היא שיתופי פעולה בין החברות לטובת הקמת אותם אולפנים, מיד ארחיב על כך.

שותפויות גורליות

דרך הסתכלות על שיתופי הפעולה בתחום ההפקות הוירטואליות שמנו לב למשהו מעניין- כמות שיתופי הפעולה גדלה מאוד. בשנה שעברה יחסנו את אותם שיתופי פעולה למחסור בציוד (שנגרר גם השנה בחלקים שונים) ובתערוכה הנוכחית זה כבר מריח כמו אסטרטגיה מתוכננת הרבה יותר מאשר הזדמנות. מדוע זה קורה? לדעתי, היות ורמת ההשקעה הנדרשת לייצר מענה או פתרון אחד שלם שכולו על טהרת יצרן אחד גדולה מאוד, ובמצב הנוכחי החזר ההשקעה אינו דבר וודאי. 

כך יכולנו למצוא בתחום חדרי הועידה חיבורים בין חברות כמו Cisco ו-Shure, ענקית המצלמות Canon שחברה אף היא ל-Shure, חיבור נוסף ראינו בין DataPath ל-LG בתצוגת תכלית מרשימה של חדרי בקרה, חיבור בין Crestron ל-Jabra ועוד חיבורים רבים ומסקרנים. ברמת הפלטפורמות הושקו שיתופי פעולה בין Google ל-Zoom וביקור קצר בביתן Microsoft הציג חיבורים עם יצרניות תוכנה וחומרה שהוסברו על ידי דוברים מחברות שונות. 

אז מדוע השותפויות הללו כל כך חשובות? 

ממגוון סיבות. ברמה הכלכלית אנחנו נכנסים לשנה מאתגרת ובטוח יותר ליישם יוזמות שונות, בוודאי בקנה מידה עצום, כאשר יש עוד שחקנים על המגרש. ברמה האסטרטגית זה נכון עבור היצרניות שנהנות מכוח ייצור מוגבר אבל גם עבור הלקוח שיכול לקבל במקרים מסוימים את הטוב מכל העולמות. החיבורים והשותפויות הללו נמצאים בתחומים שונים בעולם הטכנולוגי, האם זו מגמה שתחלוף כשהמצב יתבהר ? הזמן יגלה. 

 
תמונה - אביעד כהן

חברים של גוגל

לפני כמעט שבע שנים, גוגל יצאה עם ה-Jamboard ולמרות יכולות המוצר נראה היה כי הקהל לא אימץ את הפתרון הזה, בוודאי לא את מלוא יכולותיו. מעבר מהיר לשנת 2020 ואנחנו מגלים שכולנו כבר מכירים קולבורציה מהי ומה המשמעות של פתרון ווידאו שהוא native לפלטפורמה אליה רוצים להתחבר אבל עדיין…  

השנה, ב-ise 2023 נראה כי אחרי הסחף העצום של השוק לכיוון Zoom ו-Teams, הקהל מחפש את אותם מוצרי ווידאו תואמי גוגל והיצרניות נענות, כך למשל Poly/HP יצאה ראשונה עם עדכון למערכת ה-X50 שלה על מנת שתתמוך Native בחיבור לפלטפורמת ה Google Meet. אנחנו מאמינים כי זו רק יריית הפתיחה היות ויצרניות אחרות מאפשרות חיבור וחיוג ל-Meet. 

בישראל המוטיבציה לשימוש בפתרונות Google Meet Native עולה בזכות פרויקט הנימבוס (ענן גוגל בישראל) וניתן לשער כי לקוחות ממשלתיים ישאפו לבצע את שיחות הווידאו שלהם ב-Google Meet. הפער הזה בין השנים מראה לנו קהל שונה ושוק שונה ממה שהכרנו; הקהל של היום החכים ומכיר את משמעות המילה native והערך של מערכת ווידאו תומכת. נראה כי Google מתחילה להתקדם לשם והשאלה שצריך לשאול היא- איזה אקו-סיסטם מציעה גוגל לעבודה החדשה ואיך Google Meet משתלבת בו.

 

האבולוציה של העבודה המודרנית

בשלוש השנים שחלפו מאז פרוץ הקורונה חזינו באבולוציה משמעותית בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיות ווידאו לועידות שהשפיעו על הדרך בה אנחנו עובדים ומודדים יעילות. בתערוכה השנה יכולנו למצוא לא מעט פתרונות הקשורים באופן ישיר או עקיף לנושאי שיטות העבודה החדשות והטרנספורמציה הדיגיטלית. 

המונח פרודוקטיביות הופך להיות משמעותי ועם הקידמה בשנים האחרונות ישנה דרך לחבר אותו לעולם ה-Pro AV ולא רק באמצעות פתרונות קולבורציה או מערכות ועידה, למעשה כל כלי שיכול לשרת את המשתמש ולהיות מקושר לעולם העבודה המודרנית בסופו של דבר הוא חלק מסיפור גדול יותר. 

תחום החינוך המהווה כר פורה לשינויים חווה טלטלה גדולה בזמן הקורונה, פלטפורמות כמו Google Classroom צמחו במהירות והעניין בהן גדל. במילים פשוטות: שוק ה-Pro AV הפך שותף מלא באבולוציה של העבודה המודרנית או העבודה החדשה אם תרצו, ואותם פתרונות שחלקנו היה מסתכל עליהם מהצד הפכו לשלוחה המקושרת בהכרח לאותו חזון שהארגונים רוצים להוביל ביצירת עולם מדויק ויעיל הרבה יותר.

 

אם מסכמים הכל לכדי משפט, נקבל תערוכה עם תצוגת יכולות מרשימה והבנה שהכל קשור בסופו של דבר; חזון ה-AV/IT כבר כאן והבשורה שלו היא מעבר לפונקציונליות. מדובר בהזדמנות מעולה עבור א.נשי התחום ואלו שרוצים להצטרף אליו.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG