אורן זיסמן, מנהל חטיבת הסאונד והתאורה של רשת כלי זמר והחטיבה המקצועית KZPRO, ממציא את עצמו ואת החברה בכל פעם מחדש. הוא מאמין גדול בסאונד איכותי, וחש מחויבות גדולה להנחיל את הנחיצות של הסאונד כחלק מחוויה של מקומות בילוי, הופעות חיות ואפילו מרכזי קניות

תמונות בכתבה - KZPRO

אורן זיסמן בסניף התל אביבי של KZPRO

אורן זיסמן, מנהל חטיבת הסאונד והתאורה של רשת כלי זמר והחטיבה המקצועית KZPRO, נכנס לתפקידו לפני 13 שנה במטרה להקים את המחלקה המקצועית של החברה. התעשייה המקצועית התקשתה בהתחלה לקבל את הנישה החדשה שאליה נכנסה רשת כלי זמר, אך היום כאשר מבקרים באולם התצוגה המרשים שלהם הכולל תצוגה של 282 רמקולים, שמחוברים ל-64 מגברים באין ספור ערוצי מטריצה בשילוב מיקסרים דיגיטאליים נראה כי הספקנות נעלמה.

כיום מספקת החטיבה המקצועית ציוד סאונד למרבית אולפני השידור, ההקלטה והעריכה בישראל, משמשת כספק עיקרי לחברות ההגברה והתאורה המקצועיות, משווקת ציוד סאונד לכל חברות האינטגרציה המובילות, ושותפה בפרויקטים גדולים כדוגמת אולפני השידור של רשת 12, קשת 13, כאן תאגיד השידור, ערוץ הספורט, תחנות רדיו, תוכניות מובילות כאח הגדול, תכנית הריאליטי 2025, בייבי בום ופרויקטים מורכבים כמו עיר הבה"דים, אצטדיונים, בתי קולנוע, רשתות אופנה, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה ועוד.
לאחרונה החלה החטיבה להפעיל רשת חנויות קונספט מקצועיות בתוך סניפי כלי זמר ברחבי הארץ בהם יינתן מענה מקצועי לתקליטנים, יוצרי מוזיקה, מוזיקאים ובעלי אולפני הקלטות ביתיים.

אולם התצוגה של KZPRO בפתח תקווה

להפוך את הסאונד האיכותי לחלק מהתרבות

אורן זיסמן נולד בבת-ים, גדל בחולון, וכיום מתגורר עם אשתו סאלי ושלושת ילדיהם בבית דגן. כשסאלי ואורן נפגשו לראשונה עם האדריכלית לתכנן את ביתם, פתח אורן והסביר שהבית צריך להיות מוזיקלי מהתשתית ועד לאלמנטים העיצוביים. האדריכלית ניסתה לכוון את השיחה לנתיב השגור ואמרה: 'עוד נגיע לסאונד', אבל אורן תיקן את הטעות שלה, ומיקד אותה לעיקר. "למעשה כל הבית שלנו נבנה סביב הרמקולים. יש בבית 26 רמקולים, וזה כולל מקומות, כמו חדרי הרחצה והשירותים, המדרגות, המטבח והגינה. לבית יש מערכת שליטה מרכזית, ובכל בוקר אני בוחר סגנון לפיו כל הבית מתעורר. האדריכלית ציינה שמעולם לא היה לה לקוח כזה שהדבר שהכי מעניין אותו זה הרמקולים בבית".
זיסמן הוא מאמין גדול בסאונד איכותי: "אני רואה בזה סוג של שליחות – לגרום לאנשים לחוות סאונד טוב. זה ממש מפריע לי שיש מקומות ציבוריים שהזניחו את הטיפול בסאונד. בארץ אין עדיין הבנה שהסאונד הוא חלק מהחוויה של המקום. לפעמים מדובר בהבדל פעוט של השקעה שיכול לעשות את השינוי, ולספק ללקוחות חוויה אחרת לגמרי, שבסופו של דבר תשפיע על חווית הקנייה והבילוי של האנשים במקום. אני חושב שאנשים לא צריכים להבין בסאונד כדי לחוות אותו".

המתנה הראשונה שקנה אורן לאשתו סאלי כשנכנס לכלי זמר, היתה פסנתר קיר. עם הזמן גילו גם שניים מהילדים עניין בתחום הנגינה- אופק הבכור (בן 15) מתופף על מערכת תופים ומנגן על פסנתר, נויה (בת 12) מנגנת על גיטרה, וצעיר הילדים קורן (בן 8) בחר במגרש הכדורגל. על עצמו העיד אורן: "אני לא מנגן. אני שומע ומשמיע"

תקליטן מגיל 13

כששואלים את אורן על אבני הדרך שהובילו אותו למנהל שהוא היום, הוא מצביע אחורה על שנות הנעורים, שבהן פתח את העסק המוזיקלי הראשון שלו – תקליטן.
זה התחיל מיד לאחר אירוע בר המצווה שלו: "נדלקתי על הרעיון והחלטתי שאני רוצה להיות די.ג'י". המטרה כבר סומנה, ואורן רכש את המערכת הראשונה שלו מהכסף שקיבל כמתנת בר מצווה. "המוצר שהכי ריגש אותי היה פטיפון טכניקס Technics 1200SL שרכשתי ממש בהתחלה".

"מהר מאוד הפכתי לפריק של ציוד איכותי. קניתי את המוצרים הכי טובים שהיו בשוק, ולאט-לאט הוספתי עוד ציוד ששימש אותי לאירועים". הוא התחיל לתקלט במסיבות קטנות, מה שהיו פעם 'מסיבות כיתה', עבר בתיכון להפעלת תחנת רדיו ומשם לאירועים משפחתיים כמו בר ובת מצוות ואירועי חינה, שעליהם כבר קיבל תשלום. "את הכסף שהרווחתי השקעתי בשדרוג הציוד המקצועי. מעולם לא לקחתי שקל מההורים שלי, הסתדרתי כלכלית תמיד לבד. קניתי לעצמי בגדים, יצאתי, ביליתי וכלכלתי את עצמי מגיל מאוד צעיר".

'פופ-מיקס' היה המותג הראשון שהקים זיסמן כבר בגיל 13. הפרסום עבר מפה לאוזן, ולאט-לאט הוא הוזמן לתקלט גם באירועי חברה גדולים ובאירועים פרטיים מכובדים.

"העניין הוא להיות קשוב לקהל ולקרוא מה עובד נכון בזמן הנתון, וגם איך לבנות את הערב בצורה כזאת שהמוזיקה תחזיק אותו למספר שעות. הדבר הזה למעשה עיצב אותי מגיל צעיר, כבר אז פיתחתי את היכולת להיות רגיש לאנשים שנמצאים מולי, ולהבין את הלך הרוח של הקהל. היום כשיושב מולי לקוח או ספק, אני ער לסוג התקשורת שהוא זקוק לו. למשל אחד יכול להבין יותר אינפורמציה טכנית ואחרים יותר מסחריים." 

את ההבנה הזאת אני מעביר גם לצוות שלי. אני כל הזמן אומר להם שעליהם להכיר היטב את האדם שנמצא מולם, שהם חייבים לרדת לרזולוציות הכי קטנות כדי להתאים לו את המערכת הנכונה והמדויקת לו ביותר עם דגש על אופן הצגתה והדגמתה".

 

"מיתוג מחדש" בגיל 21

לחצו על התמונה בכדי לשמוע את הג'ינגל

עם סיום שירותו הצבאי החליט אורן להתקדם שלב נוסף בעסקים ומיתג את העסק בשם "זיסמן – נכנסים לקצב": "עם השנים השם "פופ מיקס" הפך לפחות עדכני, ולכן מיד כשהשתחררתי מהצבא החלטתי לבצע שינוי. יחד עם אישתי סאלי, שהייתה אז חברתי, בחרנו בשם ובלוגו חדשים. נכנסנו לאולפן הקלטות מקצועי והקלטנו כ-20 ג'ינגלים ואותות מעבר בסגנונות שונים, סאלי אשתי לעתיד אפילו שרה בהם. אלה היו בזמנו הדברים הכי חמים גם אם היום קשה להאמין. הוספנו גם שילוט ייחודי לאירועים, מיתגנו את הרכב והקפדתי שעל כל מוצר יתנוסס הלוגו החדש. המהלך הזה הביא לכניסה לאירועים גדולים ומכובדים, ובגיל 22 כבר עשיתי את החתונה הראשונה בחיי." (מצורפת תמונה מאותה חתונה) 

בגיל 24 שותף בחברה

את חברת 'בטרפליי' הקים זיסמן עם אלון פישמן, מעצב רב תחומי מצליח: "הכרנו בצבא וכל הזמן חשבנו מה אפשר לעשות עם הכישרון והיצירתיות המדהימים שלו ועם יכולות השיווק בשילוב ההבנה במוזיקה ובמערכות הסאונד והתאורה שלי. החלטנו ללכת בגדול והקמנו את חברת "בטרפליי – הפרפרים שעושים את האירוע". החברה נתנה שירותי ביצוע In-house במגוון תחומים בענף האירועים העסקיים, הפיקה והפעילה אירועים מא' ועד ת' באמצעות אנשי מקצוע שהעסקנו." הפעילות כללה שירותי מוזיקה, עיצוב קונספט לאירוע, תאורת אווירה ותאורה לרחבות ריקודים, מערכות סאונד היקפיות וייחודיות, מאפרות, בר אקטיבי ועוד.

בתחילת הדרך עברו השניים ממשרד הפקות אחד לאולם אירועים, והציעו את השירות שלהם. "אנשים נדלקו עלינו כי הבאנו קונספט חדשני ואחר לאותה תקופה. זה היה סביב שנת 2000 כשחברות ההיי-טק היו בשיא הפריחה ונמדדו ביכולת לפנק את העובדים. חלק מזה היה אירועי חברה מושקעים". זיסמן ופישמן יצרו לחברות אירועי קונספט. למשל באירוע בסגנון של המערב הפרוע הניחו בכניסה ערימות של חציר, התקינו דלתות 'מערב פרוע', לאורחים חילקו בנדנדות, וברקע השמיעו מוזיקת קאנטרי. הכול תוכנן בהתאמה עד לפרט האחרון. בתקופת הפריחה הם הפיקו אירועים של חברות כמו HP, אינטל וקומטאץ'. "סביב מועדים כמו פורים וחנוכה הפקנו בזמן קצר של שבועיים סדר גודל של 30 אירועים, כשבכל יום ניהלנו צוותים ב-2 עד 3 אירועים".

אירוע מערב פרוע מעידן אחר ופרוע

איך הגיבו ההורים לעניין שאתה מנהל חברה עם עובדים בגיל כל כך צעיר?

"הם מאוד שמחו ותמיד פרגנו. אבא שלי, שנפטר לפני מספר שנים, הסיע אותי לכל אירוע לפני שהיה לי רישיון, וגם החזיר אותי בשעות מאוחרות מאוד. אחר כך גם סבא שלי, שהייתה לו חברת הובלות גדולה, עזר לי גם הוא בשינוע והעברת הציוד".
בשנת 2002 כשבועת ההייטק התפוצצה וכל החברות צמצמו את הפעילויות שהוגדרו כ'שמנת', פישמן וזיסמן החליטו לשנות כיוון והחלו להפיק אירועי קונספט לחתונות. בשנת 2003 החליטו להיפרד וסגרו את החברה: "החלטנו שעולם החתונות פחות מאתגר אותנו ולא הביא לידי ביטוי את היכולות שלנו. למרות שהכסף טוב וזמין יותר באירועים הפרטיים, החלטנו למכור את החברה ולצאת כל אחד לדרך עצמאית. זו הייתה תקופה מדהימה שבה הרגשתי לראשונה מה ניהול נכון ומשימתיות יכולים לעשות".

האתגר מכלי זמר שאי אפשר היה לסרב לו

זיסמן עבד כמנהל מכירות בחברת א.ב אלקטרוניקה במשך 3 שנים. הפניה לכלי זמר הייתה לצורך הצעה לשווק כמה ממוצרי החברה. הפגישה עם בעלי החברה, יואב ואמיר ברנד, הייתה מוצלחת אבל לאו דווקא בגלל המוצרים. שבועיים לאחר מכן הם הזמינו אותו לפגישה חוזרת וסיפרו לו שכלי זמר זכו בזיכיון של תאגיד הסאונד הגדול בעולם 'הרמן פרופשיונל', והציעו לו להקים את החטיבה המקצועית, שתיתן מענה של ציוד לחברות הגברה בהופעות חיות.

עוף מוזר בתעשיית הסאונד המקצועי

אולם התצוגה הראשון בדיזינגוף סנטר

לכלי זמר יש 26 סניפים ברחבי הארץ אבל לפני 13 שנה המיתוג של החברה התמקד במכירת כלי נגינה ומערכות פשוטות יחסית לתקליטנים ומוסיקאים. זיסמן הבין שכדי שהתעשייה המקצועית תקבל את כלי זמר כספק לגיטימי הוא צריך לייצר משהו אחר. לכן, אחד הדברים הראשונים שנעשו היה הקמת אולם תצוגה גדול ומרשים שכלל את כל המוצרים המקצועיים.

אולם התצוגה הראשון נפתח בקומה הרביעית במתחם של כלי זמר בדיזנגוף סנטר:"זה היה עוף מוזר בתעשייה שלא הייתה רגילה לדברים גדולים, גרנדיוזיים ומנצנצים. בהתחלה לא ידעו איך לאכול את זה. אנשים היו מאוד ספקנים ולא האמינו שכלי זמר תוכל להשתלב בתחום הסאונד המקצועי. עשינו אירוע פתיחה מרשים בהשתתפות בכירים בתעשייה וכך למעשה התחלנו."

אירוע פתיחת מרכז התצוגה

איך עברת את המחסום שהציבה לך התעשייה ?

"עם השנים הכרתי הרבה מאוד אנשים מהתחום. בהתחלה השתמשתי בקשרים האישיים כדי לשכנע אותם שיבואו לראות את אולם התצוגה. הם הסכימו, אבל נשארו סקפטיים. אחרי שהם נחשפו לשואו של התצוגה ולמגוון המוצרים והמוצגים שלא היה כדוגמתם בארץ, הם התחילו להבין שיש לנו מה לומר בתחום. לאט-לאט התרגלו אלינו, והפכנו להיות דומיננטיים בתעשייה.
בנוסף, מהיכרותי את תחום ההגברה לאירועים ומהבנת החשיבות של כל מרכיב בציוד, היה חשוב לי כבר מההתחלה לספק ללקוחות שלנו ציוד חלופי במקרה של תקלה ולתת להם מענה 24/7. ידעתי שחברת הגברה חייבת מענה מידי, זמין ונגיש לכל תקלה שמתעוררת בשטח, ובעניין הזה עד היום אין לנו מתחרים".
אולם התצוגה עבר בשנים האחרונות למתחם חדש בסמוך למרכז של החברה בפתח תקווה, ומשתרע על שטח של 300 מ"ר.

אולם התצוגה החדש בפתח תקווה

ממציא את עצמו ואת החברה כל פעם מחדש

החטיבה המקצועית התפתחה מהר מאוד, אבל זיסמן התחיל להבין שיש מקומות שהוא לא יכול להגיע אליהם כמו חדרי ישיבות ומרכזי מבקרים, והחליט לפתח את המחלקה לתחום הסיטונאי, תוך שיתוף פעולה עם חברות אינטגרציה שנותנות שירותים כוללים של אודיו, וידיאו וחשמל חכם: "באותה נקודה נפתחנו לשווקים גדולים ונוספים. כל ההתפתחות בנישה הזו התבססה על הסתכלות של ריצה למרחקים ארוכים. כבר מההתחלה עמדתי על כך שאנחנו לא מתחרים בספקים שלנו, אלא בדיוק ההיפך- המטרה היא לחזק אותם. בהתחלה היה צורך להגדיר לסוכני המכירות שלנו את גבולות הגזרה, כדי שלא ימכרו מוצרים ללקוחות שעובדים כבר עם מפיצי המשנה שלנו. המדיניות הזאת דרשה הטמעה מכיוון שבהתחלה הם לא כל כך הבינו מה עומד מאחורי התהליך. עמדתי על העיקרון הזה מתוך ראייה רחבה שהמפיץ חשוב לי יותר בטווח הארוך. נדרש קצת זמן עד שהמפיצים בטחו בנו, אבל היום יש בינינו מערכת יחסים מצוינת, וזה מגיע למצב שהם מביאים את הלקוחות שלהם לאולם התצוגה שלנו תוך שהם בוטחים בנו ב 100%." 

חנות הקונספט הראשונה של הרשת

תוכניות לעתיד

כאמור, בשנת 2019 מתכנן אורן להוביל מהלך כולל של הקמת מחלקות סאונד חדשות ומקצועיות ב-20 מסניפי כלי זמר ברחבי הארץ. במחלקות אלה יינתן מענה מקצועי לתקליטנים, יוצרי מוזיקה, מוזיקאים ובעלי אולפני הקלטות ביתיים. כל המחלקות ימותגו תחת השם KZPRO, ובכך ירחיבו את המותג גם לשוק הפרטי. מחלקת סאונד ראשונה נפתחה כבר בתל אביב לפני כשנה והיא זוכה להצלחה גדולה.

"אני בטוח שהמהלך הבא יצליח! תחום האולפן עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות והפך לנגיש הרבה יותר מבחינת מחירים, יכולות ושטח נדרש. גם ה-DJ's של היום הופכים למפיקים ויוצרי מוסיקה, ולכן נדרש להם ציוד נלווה רב. אם נוסיף את כל מערכות ההגברה וציוד התאורה למוסיקאים ולמפעילי מסיבות, ואת ההתקנות הפוטנציאליות במוסדות ובעסקים, נבין שהשוק גדול ויש בו עוד המון לאן להתפתח. לא מזמן חגגנו שנה לסניף הראשון שפתחנו בתל אביב, וזאת הייתה יריית הפתיחה לשנה עמוסה בפרויקטים ואתגרים חדשים".

יום הולדת שנה לסניף התל אביבי

"המיתוג שלנו הוא 'KZPRO – לראות – לשמוע – להרגיש', ואני ממש מאמין בזה שסאונד ותאורה צריכים להרגיש. זאת חוויה, ואני לוקח על עצמי לגרום לכל מי שאני יכול לחוות אותה בעוצמות גבוהות ככל האפשר".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG