רגע לפני שנגמרות באופן סופי הקייטנות (כן, גם אלה ששילמתם עליהן הון תופעות רק כדי להאריך את תקופת "המסגרות" בעוד שבוע) ונצא לחפש שלל פתרונות יצירתיים, בין אם מדובר בילדים שלנו, ובין אם מדובר בילדים של העובדים או הקולגות שלנו, ישנה דרך ביניים, זו שבין חופש מהעבודה (צריכים להשאיר גם כמה ימי חופש זמינים לחגי תשרי, לא?) לבין חיפוש פתרונות יצירתיים בדמות סבים/סבתות, שכנים, מכרים, שליח מהסופר וכו', והיא לעבוד מהבית- שיטת עבודה שהולכת והופכת פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות, בישראל ובעולם, גם ללא קשר לחודשי הקיץ, או כמו שההורים שבינינו יכולים לכנותם "יולי-אוגוסט האיומים". 

סקר של מכון המחקר Global Workplace Analytics מצא כי שני שליש מהעובדים היו מעוניינים לעבוד מהבית או במילים פשוטות באופן 'מרוחק' ממשרדי הארגון. למעשה, 36% מהם היו מעדיפים לעשות זאת על פני העלאה בשכר, ואם לוקחים בחשבון את הזמן שאנחנו מבזבזים בפקקים ושעות השינה שאנחנו מפספסים, אולי זה בעצם לא כל כך מפתיע. בחו"ל הנושא הופך לכל כך פופולארי וטרנדי, עד שהוא זכה לראשי תיבות ארגוניים משלו, WFH  -Work from Home.
על הסיבות מדוע ואיך עושים את זה, ממש כאן בהמשך הכתבה

1. הווידאו הוא כבר מזמן לא אוסף של פיקסלים מרוחים

מצלמות הווידאו (Web Camera) של ימינו מספקות איכות תמונה וצליל טובים יותר מאי פעם, גם באמצעות חיבורי אינטרנט סטנדרטים. לכן, אין ספק שיותר ויותר ארגונים יאמצו את הטכנולוגיות האלו, במיוחד ככל שהטכנולוגיה תלך ותתפתח. לדוגמה, כבר כיום ניתן למצוא מצלמות לשימוש אישי, כמו אלו בסדרת Brio Logitech, המציעות צילום באיכות 4K. 

ה Brio של לוג'יטק

2. הטכנולוגיה מאפשרת להפוך גם חדרים קטנים לחדרי וועידה

בשנים האחרונות התפתח במיוחד תחום ה- Huddle Rooms בהם מספר עובדים יכולים לעבוד יחד באופן שקט ופרטי. הפופולאריות של החדרים מסוג זה הביאה לפיתוח של טכנולוגיות שיחות ועידה המתאימות גם לחדרים שאינם גדולים במיוחד, דוגמת מצלמת ה- "Meetup" של Logitech. מכאן קל לתאר לעצמנו כיצד ניתן כבר היום להפוך גם את המשרד הביתי לחדר שכזה ולנהל בו שיחות ועידה מרובות משתתפים.

פתרון ה Meet-up המקצועי המתחרה בפתרונות שעולים במאות אחוזים יותר

3. זה מה שילידי דור המילניום רוצים

אין ספק שילידי דור המילניום, או דור ה-Y (שנולדו בין תחילת שנות ה-80 לאמצע שנות ה-90) שינו וממשיכים לשנות את עולם העבודה (לא ברור בינתיים האם לרעה או לטובה), וההערכות מדברות על כך שבעוד כחמש שנים הם יהוו כ-75% מכלל כוח העבודה. בניגוד לדורות הקודמים לו, דור ה-Y לא מחפש בהכרח את הקביעות והוותק בעבודה, אלא שוק עבודה גמיש שמאפשר לו לעבוד בקבוצות גדולות, אך לא בהכרח באותו מיקום פיזי. מבחינת הארגון והמנהלים הבכירים, הנטייה הזו גורמת לכך שהערכת הביצועים רק על סמך השורה התחתונה היא כבר פחות אפקטיבית, ויש למדוד את ביצועי העובדים תוך כדי תנועה. קל יחסית לעשות זאת באמצעות פלטפורמות לעבודה משותפת כגון Microsoft Teams, Google Hangouts או Zoom והתמקדות בשיטות עבודה ייחודית כגון Agile ו- ו-SCRUM, המאפשרות לקצר את זמן הפיתוח.

4. המשרד לא בהכרח הופך אותנו לעובדים טובים יותר

נהוג לחשוב שהמשרד הופך אותנו לעובדים אפקטיביים יותר שקל לפקח עליהם, אבל כל מי שבילה יותר מכמה דקות בפינת הקפה, יודע שהרבה פעמיים דווקא ההיפך הוא הנכון. מנגד, דווקא בעבודה מהבית עובדים רבים מדווחים על כך שהם עובדים בצורה יעילה יותר. גם אם זה נכון באופן חלקי (אנחנו נוטים להעריך את עצמנו באופן חיובי יותר מאשר אחרים אותנו), בהנחה שחלק גדול מאלו שיעבדו מהבית לא ידרשו העלאה בשכר, המעסיק עדיין רק יכול להרוויח מכך.

סדרת אזניות ה Zone וה Zone Plus

5. המרחק כבר לא (תמיד) רלוונטי

בין אם אתם שכירים ובין אם אתם פרילנסרים, אין ספק שכאשר אתם עובדים באופן מרוחק, אתם מגדילים את מגוון המקומות שאתם יכולים לעבוד בהם או מולם. מהצד של המעסיק- הוא יכול למצוא אנשים מוכשרים יותר מבלי להתחשב במרחק.

6. הגמישות הגבוהה של עולם שיחות הוועידה

עולם שיחות הועידה בווידאו מעניק לנו, בין היתר, את היכולת להתאים את עצמנו לתנאים משתנים. עם מגוון גדול כל כך של ציוד ועידה ופלטפורמות שונות, כיום כל ארגון יכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית, ללא קשר לשטח הפיזי עליו הוא חולש או מבנה התשתית בה הוא משתמש.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG