בתוך שפע של היצע ופלטפורמות קולבורציה עבור אתגרי העבודה המודרנית, אנחנו נחשפים למנעד רחב של יכולות, חלקן דומה וחלקן מוגש בצורה שונה. המכנה המשותף הוא המטרה; לייעל ככל הניתן את צורת ואופי העבודה מכל מקום ממנו היא מתבצעת. העניין הוא שאנחנו לא תמיד מודעים להבדלים עד שאנחנו עוברים להשתמש בפלטפורמה אחרת.

לא רק ה'מה' – גם ה'איך'

אם בעבר יכולת שיתוף קבצים או הצגתם היו חידוש, הרי שהיום השיח הוא כבר על איך זה מתבצע בפועל ונראה כי יצרניות הפלטפורמות מתרכזות במציאת דרכים חדשות לעשות את זה הרבה יותר טוב, אינטואיטיבי וגם לשלב את יכולת השיתוף מחוץ לאפליקציית ה-UC עצמה. לדוגמא: שילוב אייקון של שיתוף בתוכנות כדוגמת Powerpoint או Word. תארו את השלב הבא של יכולות השיתוף, הוא כנראה יאפשר שילוב AI באמצעותו יישאל המציג: 'האם זה מה שרצית להציג ?'. 

שמירה על פרטיות מסמכים רגישים עם הודעות על גבי המסך בסגנון 'האם אתה משוכנע שתרצה לשתף מסמך זה עם אחרים'? בזמן אמת ועוד. ככל שיהיה אינטואיטיבי יותר כך ייטב.

שיעבוד ברקע בשקט

לצד כל אותן יכולות שאנחנו עושים בהן שימוש, ישנם פיצ'רים שהוטמעו ואנחנו לא מודעים לקיומם אבל מרגישים אותם היטב. מתי נשים לב שהוטמעו או צורפו? כאשר יוסרו או שנשתמש בפלטפורמה אחרת. כך למשל הוטמע מנגנון לביטול רעשי רקע באפליקציות כמו זום, מיקרוסופט וסיסקו. חלק מהמשתמשים שמו לב כשנאמר להם שהם נשמעים טוב יותר אולם לא נעשה שינוי בסביבה או בציוד המחשוב, חלק שמו לב שבשיחות ווטצאפ הם נשמעים פחות טוב והרעש מסביב מפריע לדובר המרוחק לשמוע אותם. פיצ'ר נוסף שהתרגלנו אליו הוא חיווי על mute כשאנחנו מנסים לדבר, במקום שהמשתתפים בשיחה יעירו לנו מתקבלת הודעה עדינה שמזכירה לנו לפתוח את המיקרופון. בשקט, ביעילות וברקע.

 

הכי קל והכי פשוט

משתמשים ותיקים בעולם הועידות חוו את האתגר ולפעמים גם תסכול בהצטרפות לועידות: היומן מתריע על פגישה, מאתרים את הקישור, לוחצים עליו ואז… או שהאפליקציה נפתחת ומצטרפים לשיחה או שלא. התקדמנו לא מעט והרבה בזכות השימוש הכבד בתקופת הקורונה וכיום כבר האפליקציות עצמן מתריעות על פגישה ואף מציעות להתחיל אותה 5 דקות לפני, חלקן אף מעדכנות כי ישנם מתוועדים הממתינים לנו עוד לפני שהצטרפנו. קשה לתאר כיום חווית שימוש שונה מזה. השלב הבא לדעתי אף הוא ישלב יכולות בינה מלאכותית שתוכל להציע למשתמש לשלוח הודעה על עיכוב הצטרפות לפגישה הבאה בין או הוא מתוועד או מארח. יצרניות יקרות – אם אתן קוראות את זה – תרשמו אותי בבקשה לגרסת בטא !

מתי זה פיצ'ר ומתי זו יכולת בסיסית 

יצרניות הפלטפורמות עמוסות בבקשות פיצ'רים שונות, חלקם מוצאים את דרכם אל האפליקציה וממשק המשתמש או הניהול וחלקם לא מגיעים בכלל. השלב הבא הוא שלב האימוץ היות ולא כל הפיצ'רים באים לידי ביטוי או שימוש. פיצ'ר או יכולת שאומצו על ידי המשתמשים ייחשבו כדרישות סף או בסיס בהמשך, כדוגמת השתקת רעשי רקע, חיווי על 'MUTE' ועוד. איך ניתן לדעת האם מדובר בפיצ'ר או בדרישה בסיסית ? משחק המספרים:

ככל שיותר יצרניות ישלבו את אותה יכולת אצלם בפלטפורמה כך ניתן יהיה לקבוע כי מדובר בפונקציה בסיסית. לא תמיד פיצ'ר יהיה שימושי עבור כולם אולם אימוץ רחב על ידי משתמשים כן ייקבע האם הוא יתוחזק וישופר לאורך זמן.

 

אז מה הפיצ'ר שאתם לא יכולים בלעדיו ? 

תמונות – freepik premium

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG