Florian Rotberg (photo - linkedin)

פלוריאן רוטברג (Florian Rotberg) יכול להטעות ברושם הראשוני; אירופאי מחויך בלבוש אלגנטי. האנרגיה המתפרצת ממנו מהשניה הראשונה ממחישה כמה מראה יכול להטעות- האיש והחברה שהקים חיים ונושמים כל מה שקשור בעולם השילוט הדיגיטלי, הריטייל הדיגיטלי וערים חכמות וכך גם החברה שהקים – Invisi Consulting. הראיון עם רוטברג נערך על רקע DSS 2023 המתוכננת להיערך כמו בכל שנה במינכן על פני יומיים עמוסים. במה שונה התערוכה ממה שהוצג ב-ISE? מדוע כדאי לכל מי שיש לו נגיעה לשילוט הדיגיטלי להיות שם ולאן אנחנו הולכים בתקופה כל כך מאתגרת? 

מה, ISE לא מספיק ?

תערוכת ה ISE מרכזת בתוכה מגוון עצום של נושאים כשתחום השילוט הדיגיטלי מקבל את הכבוד הראוי ומציג את החוויה ולמרות זאת DSS נערכת בכל שנה (מינוס זמן קורונה) בעקביות ולדברי רוטברג, חשובה לא פחות. הנתיב שונה מאוד כך מסביר רוטברג; בעוד שב-ISE ניתן לראות ולחוות את הטכנולוגיות השונות, החיבור לתצוגות והפיתוחים החדשים, תערוכת DSS ממוקדת בנטוורקינג בתוך התעשייה, נטוורקינג אשר מעצב את הרעיונות, המגמות והאסטרטגיה. 

האם עליי להיות שם ?

רוטברג מציין כי כמות המבקרים ב-DSS צנועה יחסית ל-ISE אולם מדובר בכנס הנערך במלון במינכן ולא במתחם תערוכות. היא אינטימית בהרבה ומשמשת כמעין מוקד חשיבה אליו מתכנסים יועצים, אנשים מתחום הריטייל ועוד. הוא מוסיף כי כל מי שרוצה לייצר תכנית דיגיטלית מדויקת ויעליה מוזמן להגיע, לפגוש קולגות מתחומים דומים ואחרים ולשייט בגובה 20 אלף רגל באופן שיאפשר להסתכל על האתגרים אחרת. במילים אחרות: רוצים להקים פרויקט עם שילוט דיגיטלי? לפני שניגשים לטכנולוגיות כנראה ש-DSS יהיה המקום הנכון להתחיל ממנו.

 

בין הריטייל ל-e-commerce

עולם הריטייל נאבק, לדברי רוטברג. הזליגה היא לכיוון הרכישות המקוונות המציעות נוחות ומהירות קניה לעומת הצורך בהגעה לחנות פיזית. ההבדל הגדול בינן מתבטא בחווית הקניה, ושם ממשיך רוטברג, מגיעה שעתה היפה ביותר של החנות והזדמנות לספק ללקוח מסלול חוויתי מהמם שייצרב בזכרון ויביא בסופו של דבר לביקורים חוזרים. הוא נותן את אמזון כדוגמא לממשק רכישה פשוט ביותר ומדגיש את המחסור בחוויה אישית, המגע הרגשי שפשוט לא נמצא שם: האם היא יעילה? מאוד. האם היא מספקת את התחושה של 'להיות בחנות עצמה'? ממש לא.  

טיפים והרבה מאוד ערך

הזמן עם פלוריאן רוטברג טס ואני מבקש ממנו טיפ: על מה לשים דגש בתחילת פרויקט שילוט דיגיטלי? הוא משיב בחיוך: השקיעו חכם, לאו דווקא הרבה. פרויקט מתחיל בשאילת השאלות הנכונות, בהבנה מהו מסע הלקוח שאנחנו רוצים לייצר שיעביר את הערך המוסף שלנו, משהו שלא יוכל לעבור בשום ערוץ אחר. מתוך ההבנה הזו יוצאים לאתר את הכלים הטכנולוגיים והאינטגרציות הנכונות מהם ייבנה החזון אליו הגענו. 

רוטברג גם מפנה אותנו ל-Playbook שמוציאה Invidis Consulting כל שנה והוא ניתן להורדה ללא עלות, מכסה מגוון רחב של נושאים וטרנדים בתחום. מומלץ לכל מי שמעוניין להשקיע בעצמו להתחבר ולקרוא לפחות את החלק שנוגע לאזור שלנו, לא חסר שם ערך.

 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG