סביר. רק לא ברור האם צריך מעיל או מכנס קצר וזה לגמרי בידיים שלכם. כשאני חושב על מונחים כמו עבודה מודרנית ועתיד העבודה, האמצעים המידיים לאותה טרנספורמציה דיגיטלית יעברו דרך פתרונות ענן; מענה מהיר, זמינות תמידית, פשוט יותר לאבטחה (לכאורה) וגם בפן הכלכלי נראה כדאי בהרבה מפתרון המתוחזק ומתופעל על ידי הארגון.

כלום לא השתנה - הגדרת הצלחה נכונה היא המפתח, גם בענן

אם מסתכלים על ארגונים וחברות בורטיקלים שונים, נראה שכולם סבורים בצורה כזו או אחרת כי אימצו, או שהם נמצאים בתהליכי מעבר לענן. סקר בתחום הענן שערכה חברת PwC מנתח את הנושא בעיניים עסקיות וטוען כי בעוד ש-78 אחוזים ממנהלי אותן חברות שנסקרו אומרים כי החברות שלהם אימצו טכנולוגיות ענן, התחושה והנתונים מראים כי הערך המוחשי של אותה טרנספורמציה נעלם מעיני לא מעט. 

איך ייתכן כי טכנולוגיה שנועדה לסייע בקידום יעילות ולייצר חיסכון בטווח הרחוק נתפסת כל כך בעייתית כשמנסים למדוד את יעילותה בהשגת אותם יעדים? ההסברים שמספקת PwC לכך מגובים בנתונים אמפיריים ומדידים ומדגישים את נחיצותה של אסטרטגיה ויעדים מדידים לטובת הגדרת תחושת הצלחה. במלים אחרות: ארגון או חברה שהגדירו פרמטרים ויעדים אותם היו רוצים לשפר ('למה אנחנו עושים את זה') ידעו לדייק בכמה יעדים ובאיזו מידה עמדו בהם. יתרה מזאת, היחס של אותם מנהלים כלפי טכנולוגיות ענן היה חיובי.

אם נסתכל על תוצאות הסקר ביחס לעבודה המודרנית נוכל לראות קווים משיקים ודמיון רב. להשוואה: לא כל ארגון שעושה שיחות ווידאו (Zoom, Teams, Webex ועוד) עשה בהכרח מעבר למה שנקרא 'עבודה מודרנית'. שיחות וידאו וכלי תקשורת ארגוניים הם חלק ממה שמגדירים את שיטות העבודה מהסוג הזה היות והם אמצעים להשגת מספר מטרות מוגדרות מראש לרבות שיפור יעילות, רווחת עובד בהיבטי איזון חיי עבודה ומשפחה, תחושת שייכות ועוד. 

ארגון שיבחר לעשות טרנספורמציה דיגיטלית בהיבט של עתיד העבודה וירצה להוכיח יעילות, יהיה חייב להגדיר מטרות ויעדים מדידים, כפי שעשו אותם ארגונים בהקשר של טכנולוגיות ענן. התגמול על מעבר מוצלח מגוון ביותר וכולל, בין השאר, יכולת התמודדות מהירה יותר עם אתגרים, אקלים חברתי-ארגוני חיובי ומכיל ובעיקר התקדמות לחברה המסוגלת למדוד תפוקות במינימום מאמץ. הכלים כבר שם, הם רק צריכים סיפור מסגרת ואסטרטגיה.

חברת PwC ערכה את הסקר בקרב 1,010 מנהלי חברות אמריקאיות פרטיות וציבוריות ממגוון תחומים: תעשיה, צרכנות, בריאות, אנרגיה, פיננסים, טכנולוגיה, מדיה ותקשורת. כמעט מחצית מהמשיבים נמצאו בקטגוריות הפיננסים והטכנולוגיות אולם לשיטתי המסקנה נשארת זהה: הוצאה תוגדר כהשקעה כשישנה הבנה והסכמה בקרב כלל נושאי התפקידים בארגון על אסטרטגיה ומטרות, הנכונות להשקיע באותן טכנולוגיות המשרתות את היעדים והמטרות תעלה בצורה משמעותית ככל שאלו יושגו. 

כשאתם מתקרבים למועד חידוש שירות ענן או רכישת שירות חדש, שאלו את עצמכם: למה אנחנו עושים את זה ? 

 

תמונה – freepic premium

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG