אם תיכנסו באקראי למלון ברצועת החוף של תל אביב ותסתכלו מעלה לעבר התקרה, יש סיכוי טוב שתראו בה רמקולים עם לוגו בצורת שלושה פסים מקבילים. כך גם בנמלי התעופה בן גוריון ורמון. הלוגו הזה שייך ליצרנית הרמקולים המקצועיים הבלגית Apart, ובימים אלה היא מקיימת שורה של כנסים ברחבי העולם – מבריסביין במזרח ועד ונקובר במערב – כדי להודיע על התרחבותה מאירופה לשאר העולם

אנדרס אולסן, יועץ ל-Apart לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (צילום - ברקאי)

בסוף השבוע שעבר התקיים כנס כזה גם בישראל ובו הוצגו לאנשי התעשייה המקומית את פתרונות האודיו המגוונים של החברה הבלגית, שכאמור כבר משולבים כאן בלא מעט מבנים.

איך הצליח מותג לא מאוד ידוע לחדור לשוק הישראלי מול מתחרים ענקיים כמו Bose, TOA ו-JBL? מי שאחראית לכך היא חברת ברקאי, המשמשת גם כיבואן ומפיץ של הרמקולים מתוצרת Apart בישראל וגם כאינטגרטורית ותיקה בפרויקטים כמו אלה של נמלי התעופה.

"במשך כל השנים אנחנו משתדלים שיהיה לנו מגוון של פתרונות – כלומר שלא יהיה לנו רק ספק אחד של רמקול, או רק ספק אחד של מסך וכן הלאה", מספר לנו שי קדמון, סמנכ"ל הטכנולוגיות בברקאי. "זה יכול להיות מוצרים יותר זולים, יותר יקרים, יותר איכותיים וכן הלאה". לדבריו, בתחילת העשור הקודם הם הבינו שהם זקוקים למותג נוסף שישלים את TOA היפנית ו-Community האמריקאית, שאת הרמקולים שלהם ברקאי כבר הפיצה בזמנו: "ידענו שאנחנו צריכים חברה נוספת, שתיתן מגוון של פתרונות רחבים מאוד שיהיו יחסית קוסט אפקטיב בלי להתפשר על הביצועים ועל האיכות", אומר קדמון.

צילום - ברקאי

בחיפוש אחר מותג שישלים את החסר הגיעה חברת ברקאי ל-Apart המייצרת ומספקת מגוון של מוצרי אודיו- רמקולים, מגברים, מיקסרים ועוד, אשר נוסדה ב-1992. בתחילת דרכה הפיצה החברה רמקולים מקצועיים, אולם בסוף שנות ה-90 החלה לייצר רמקולים משלה, והיום כאמור משווקת פתרונות מקצועיים רחבים בתחום האודיו. 

"בזמנו, לפני כעשור וחצי, עוד נחשבה החברה למותג פחות איכותי", כפי שמספר אנדרס אולסן, יועץ ל-Apart לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. "לעתים קרובות, בשווקים המבוססים יותר, נחשבנו למותג לואו-קוסט, ואז אנשים פיתחו ציפיות מסוימות של מותג לואו-קוסט. לכמה אנשים יש חוויות מלפני 15-20 שנה, שלא היו כל כך חיוביות – בזמנו אנשים קנו בזול וקיוו שזה יעבוד לכמה שנים, במיוחד בסקטור החינוך, שבו התקציבים מאוד מוגבלים".

אבל המוצרים של החברה הבלגית היו אמינים מספיק, והחברה הישראלית בעלת ותק של יותר מ-50 שנה בתחום האודיו, דאגה לכך שכל התקנה בישראל תהיה לשביעות רצון הלקוחות: "אני חושב שהדרך הנכונה להצליח להחדיר מותגים חדשים זה לעשות עבודה שהיא לא רק הצגה, אלא גם עבודה נכונה של תכנון ותמיכה וכמובן להביא לתוצאה בסוף", אומר קדמון ומוסיף "לקוחות הכירו את ברקאי, סמכו עלינו, אמרו: 'תשמע אם אתה אומר שזה יהיה טוב אז כנראה זה יהיה טוב' – ואנחנו דאגנו שזה יהיה טוב. זה חלק מדרך החשיבה שלנו; כל פרויקט אצלנו עד היום, אם זו חנות קטנה או שדה תעופה, מקבל את אותה רמת התייחסות. אין דרך אחרת".

קדמון משווה את ההתקנות שעליהן אחראית ברקאי ליצירות אמנות: "אמן שעושה ציור –מצייר אותו והציור ישנו, זמר, או מי שכותב מוזיקה – פעם אחת הוא כתב והקליט, וזה קיים. הפרויקטים האלו הם האמנות שלנו, כי רובם זה פרויקטים ציבוריים לטווח ארוך. אתה מתקין מערכת כזו?! זה כנראה להרבה מאוד שנים. עשית את זה טוב? זה יהיה טוב להרבה מאוד שנים, לא עשית את זה טוב? זו בעיה גדולה להרבה מאוד שנים". הוא מוסיף כי בעבר, כאשר החברה פעלה בתחום ההופעות, בעיות סאונד יכלו לפגוע ברושם אך 5 דקות אחרי סוף ההופעה הציוד היה מפורק ובהופעה הבאה כבר נלמד הלקח. לעומת זאת, פרויקטים של התקנה נשארים לשנים ארוכות, ולכן הרושם נשאר הרבה יותר זמן.

הרושם שרוצה Apart ליצור הוא של מתחרה ישירה מול המתחרות הגדולות והוותיקות שהוזכרו קודם – אך היא לא עובדת באותן שיטות. "הבוס הקודם שלי היה מ-Bose, והוא סיפר לי שכשהם מייצרים מוצר הם מתחילים ממחיר עלות, מוסיפים 90% ושואלים אם יוכלו למכור את זה במחיר הזה, כשההפרש נועד לכסות על שיווק וכולי", אומר אולסן. Apart, לעומת זאת, מציעה מחירים נמוכים יותר מרוב המתחרות – ובנוסף מתמקדת בהפיכת המוצרים לידידותיים ככל שאפשר לאינטגרטורים. כך, לדוגמא, בתערוכת ISE האחרונה באמסטרדם נערכה תחרות שהמחישה כמה קל להתקין את אחד מדגמי הרמקולים של החברה, כאשר ה"מנצח" עשה זאת תוך 24 שניות. לפי אולסן, מכיוון שאינטגרטורים הם אלה שבסופו של דבר אחראים לניצול היכולות של הציוד, ובשווקים קטנים יחסית כמו ישראל הם גם משמשים כיועצים לפרויקטים הממליצים על מוצרים שהם תופסים כנוחים עבורם, הדבר מאפשר ל-Apart ליהנות ממנגנון שיווק שמתחזק את עצמו במקום להוסיף 90% לעלות המוצרים עבור שיווק.

צילום - ברקאי

בנוסף, מקפידה Apart להקשיב ללקוחות, כדי לדעת איך לבנות את הרמקולים שיתנו להם בדיוק מה שהם רוצים. תוך כדי הכנסים שהוא עורך ברחבי העולם הוא מבצע סקרי דעת קהל, ומדגיש שהחברה פתוחה תמיד לשמוע הצעות גם ביומיום. קדמון מאשר: "מצאנו בהם שותפים מצוינים לאורך כל השנים. יש איזשהו שילוב שבשבילנו עובד מאוד טוב, במיוחד עבורנו כחברה ישראלית – לעבוד עם חברות או יצרנים קטנים או בינוניים. אנחנו מנוסים בעבודה מול חברות ענק וזה מאוד נחמד לעבוד איתן, אבל מאוד קשה. יש להן רק דרך אחת, ואתה צריך ליישר קו לפי הדרך שלהן. הם לא כל כך שומעים אותך, אלא הם יודעים הכל. בחברות הבינוניות אתה יותר מהר מגיע לאנשים הנכונים, הם פתוחים לשמוע, להקשיב ולהגיב. זה ממש אופייני". הוא מציין שב-Apart הוא יכול להגיע לכל אדם – ממהנדס האודיו ועד למנכ"ל – ונהנה מאוזן קשבת ותמיכה רציפה.

לדברי השניים, האתגרים של התעשייה בשנים הקרובות הם בעיקר שילוב של טכנולוגיות חדשות – ש-Apart מדגישה כי היא לא מתיימרת להמציא אותן, אלא להיות בין הראשונות שמשלבות אותן – החל מפרוטוקול Dante לרמקולים אלחוטיים ועד תוכנת EASE לדימוי פיזור הסאונד של הרמקולים בחללים שונים עוד בשלב התכנון. גם אולסן וגם קדמון מציינים שבישראל, למרות התדמית של עם שמחפש תמיד פתרונות זולים ומהירים, רוצים שילוב של איכות טובה במחיר טוב, ואת זה, עם מגוון מוצרים הולך ומתרחב שהוצג בכנס, החברות נחושות להמשיך לספק.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG