חברות רבות עדיין עושות שימוש נרחב במערכות Video conferencing שונות, אולם נראה כי עולם מערכות ה-VC המסורתי הולך ודועך לטובת מערכות Unified Communication חדישות – אלו אתגרים מציבות מערכות אלו בארגונים המודרניים וכיצד מתמודדים איתם?

בארגונים שונים, ובוודאי בחברות Corporate גדולות, הנפרסות באתרים רבים בארץ ובעולם, נהוג לעשות שימוש נרחב במערכות VC. במשך שנים שלטו בשוק זה ענקיות כמו Polycom, Cisco (אשר רכשה את חברת Tandberg) ואחרות. ההשקעה הנרחבת במערכות VC, ושרתי ניהול מרכזיים הצדיקה את עצמה לאורך השנים מאחר ואפשרה לארגונים אלו לחסוך עלויות רבות של טיסות, הלנה וכדומה, ואפשרה לחברות לגדול מעבר למגבלות הפיסיות של בניין משרדים אחד, או מדינה אחת. על פני מספר שנים, הצליחו היצרנים השונים לייצר גם סטנדרט אשר אפשר ביצוע שיחות VC בין חברות שונות, המשתמשות במערכות של יצרנים שונים (שיחה ממערכת Polycom למערכת Cisco לדוגמא). איכויות הווידאו והאודיו הגבוהות אשר סיפקו פתרונות אלו הציבו להן מצד אחד תג מחיר גבוהה ביותר, שיכול אף להגיע למאות אלפי דולרים לחדר VC, אולם מצד שני נתנו להן יתרון משמעותי אל מול פתרונות פשוטים יותר מבוססי PC כדוגמת Skype ואחרים.

בשנים האחרונות, ניכרת מגמה משמעותית בעולם של זניחת פתרונות ה-VC המסורתיים והיקרים לטובת פתרונות Unified Communication. נושא העלויות בהחלט מהווה זרז בתהליך זה, אולם מעבר לו, פתרונות ה-UC השונים מספקים היום אינטגרציה ומענה לצרכים רבים של ארגונים, אשר לא היו קיימים בעבר, ומאפשרים לראשונה סביבת תקשורת אחודה באמת (ומכאן השם – Unified Communication), בכל רחבי הארגון, בה ניתן להתקשר לכל אחד בטלפון השולחני, בחדר הישיבות, באפליקציה עם המחשב או הסמארטפון – בשיחת אודיו, ווידאו או צ'אט – למעשה, ה-“VC” החדש נמצא עכשיו בכל הארגון בתפוצה רחבה, ולא רק בחדרי ה-VC הייעודיים. בנוסף, מאפשרות מערכות ה-UC החדישות מגוון רחב יותר של יישומים, כולל Sharing של תצוגות בקלות, תמיכה בעריכת תוכן משותפת, הצטרפות לשיחה מאפליקציות PC, טאבלט או סמארטפון, וכמובן חסכון דרמטי בעלויות הודות לשימוש בשירותי ענן.

מאחר ומערכות ה-UC הן הרבה יותר "תוכנתיות" מאשר "חומרתיות" כמו מערכות ה-VC המסורתיות, השחקניות הגדולות והחזקות בתחום הן חברות התוכנה, אשר נעזרות בחברות חומרה לייצור אביזרי הקצה (מצלמות, רמקולים, מיקרופונים וכדומה). בין השחקניות הגדולות בתחום ניתן למנות מייקרוסופט עם Skype for Business, סיסקו עם Cisco Spark, ו-Google עם Hangouts, וכמובן את Amazon אשר עושה את צעדיה הראשונים בתחום עם השקה טרייה יחסית של Amazon Chime (https://www.geektime.co.il/amazon-productivity-suite). בנוסף אליהן יש מספר רב של חברות סטארט-אפ קטנות ובינוניות אשר זיהו את הפוטנציאל בתחום, מהן ראוי להזכיר את Zoom, אשר גייסה רק לאחרונה כ-100 מיליון דולר, לפי שווי שוק של כמיליארד דולר – מה שבהחלט יכול לתת אינדיקציה על גודלו המשוער של תחום ה-UC הארגוני.

אחד היתרונות של שירותי ה-UC החדשים, הוא התממשקות מלאה עם שירותי ה-Mail וה-Calendar של החברה, באופן שמאפשר לראות בקלות האם משתמש זמין לשיחה / צ'אט, או האם חדר הישיבות תפוס. מהסיבה הזו, ארגונים מבוססי Exchange של מייקרוסופט יעדיפו לרוב שימו ב-Skype for Business וארגונים המשתמשים ב-GSuite של Google יעדיפו שימוש ב-Google Hangouts. באופן הזה, לרוב, מתקבלת חווית משתמש אינטגרטיבית ופשוטה יותר עם מעבר חלק מסביבת ה-Mail, לצ'אט, לשיחת טלפון.

לצד כל היתרונות המשמעותיים והרוח המרעננת שמגיעה עם פתרונות ה-UC, אחד האתגרים המשמעותיים היום בתחום הוא חוסר הסטנדרטיזציה בין הפתרונות השונים – מה שלקח שנים בעולם ה-VC, נראה שייקח זמן גם כאן, ובעיקר משום שהיצרנים עסוקים היום בנתח שוק, ולא בהכרח ממהרים לאפשר התממשקות קלה עם פתרונות מתחרים. אתגר זה הינו משמעותי במיוחד בחדרי הישיבות הפרוסים בארגון, שם לרוב מותקנות מערכות ייעודיות התומכות בשירות אחד – Skype או Cisco למשל, ועל כן, עומדות חסרות שימוש כאשר מתקבלת בקשה לפגישת ווידאו עם חברה חיצונית העובדת עם מערכת אחרת. חברת Crestron, אשר זיהתה את הפער אשר נוצר, במיוחד בחדרי ה-Huddle הארגוניים, הציגה לאחרונה את פתרון ה-Crestron Mercury, אשר מאפשר לראשונה עבודה בתפיסת “Bring Your Own Coded”, ובכך מאפשר תמיכה בכל אחד משירותי ה-UC השונים בכל חדר ישיבות.

עומר ברוקשטיין, סמנכ"ל טכני ב-Crestron ישראל – "אין לנו ספק שמערכת ה-Mercury תעשה מהפכה באופן שבו ארגונים משתמשים בשירותי ה-UC בחדרי ה-Huddle. למרות שהמערכת מתחילה להימכר באופן רשמי רק ב-1 באפריל, מספר מערכות ראשונות כבר הותקנו אצל מספר לקוחות מפתח בארץ, והפידבקים שאנחנו מקבלים הם מדהימים. איכות האודיו היא ללא פשרות, אבל יותר מהכל, מתקבלת חוויה מלאה, פשוטה וקלה לשימוש בכל חדר ישיבות."

Share.

תגובה אחת

  1. ניר ישכיל on

    כתבה יפה, המרקורי של קרסטרון אכן פתרון יפה מאוד ונותן מענה לבעיות רבות שאנו נתקלים בהן ביום יום בחדרי ישיבות. עם זאת, לא הייתי כ'כ ממהר להרוג את מערכות ה VC המקצועיות.
    יכולות האודיו של מערכות ה VC כדוגמת CISCO ו POLYCOM, ויכולות ההתמודדות שלהן עם שינויים ברוחב הפס הרבה יותר גבוהות מיכולות הפתרונות מבוססי ה PC!
    בנוסף, האמירה "מערכות CISCO עומדות חסרות שימוש כאשר מתקבלת בקשה לפגישת ווידאו עם חברה חיצונית העובדת עם מערכת אחרת" היא אינה נכונה ומטעה.
    חברות טכנולוגיות רבות עושות שימוש יומיומי במערכות VC מקצועיות ונעזרות ברובד נוסף לאפשר collaboration עם משתמשים בעלי פתרונות אחרים – הדבר נעשה בעזרת שירותי חדרי ועידה בענן שמאפשרים ליהנות מכל העולמות ולשלב פרוטוקולי תקשורת של פתרונות מבוססי תוכנה עם הפתרונות המתקדמים מבוססי החומרה.
    עם שירותי הענן המתקדמים המאפשרים לעבוד גם עם מערכות חדר מקצועיות, ניתן למנות את CISCO WEBEX VIDEO (CMR cloud), יש את Blue Jeans, ואת Zoom שלעומת מה שנרשם בכתבה, Zoom ממש לא פתרון מתחיל וארגונים רבים בארץ ובעולם נעזרים בפתרון זה בשילוב .
    ונקודה אחרונה שיש לקחת בחשבון, גודל החדר משפיע על הצורך מהפתרון, לא כל הפתרונות מבוססי ה PC מתאימים לחדרי ישיבות גדולים אלא יותר לחדרי Huddle או חדרים קטנים.
    בשורה התחתונה – בבואכם לקבל החלטה לפתרון VC, היעזרו במומחה שעוסק ב VC ביומיום ובחנו כל מקרה לגופו, וכל חדר וארגון לפי צרכיו הייחודיים
    בהצלחה!

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG